loading...
جدید ترین ها را با ما تجربه کنید
آخرین ارسال های انجمن
شاهین بازدید : 123 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)


شرکت سی نت (Sinet) ششمین اجلاس مربوط به امنیت IT را در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ماه مارس در دانشگاه استنفورد برگزار کرد.

به گزارش افتانا، نتایج این اجلاس که جمعی از تأثیرگذارترین متخصصان امنیت سایبر در آن شرکت داشتند حاکی از آن بود که این متخصصان به رغم تخصص بالا و بودجه فراوان، همانند گذشته نگران ناتوانی خود در حفظ امنیت سایبری در برابر هکرها هستند.

هکتیویست ها مانند گروه موسوم به ناشناس و هکرهای دیگرهمچنان به حملات خود ادامه می دهند. نتیجه گیری کلی این بود که برای جلوگیری از جرایم سایبری، مبتکران سخت افزارها و نرم افزارهای امنیتی باید راه حل های تازه ای ابداع کنند که بتوان به کمک آنها بطورخودکار اقدامات هکرها را پیش بینی کرد. آیا چنین چیزی ممکن است؟ حتماً. اما یکی از عوامل مؤثر در این فرایند این است که راه ابتکار باز بماند.

تاثیر جرایم سایبری تنها به چند شرکت محدود نمی­شود، بنا بر اطلاعات گردآوری شده موسسه سکیوریتی اینوویشن نتورک (Security Innovation Network)، در سال گذشته میلادی، حدود ۴۳۱ میلیون نفر بزرگسال در ۲۴ کشور تحت تأثیر جرایم سایبری قرار گرفتند.
اکثر شرکت ها نفوذ هکرها به داده هایشان را تجربه کرده اند. بنا به اطلاعات سی نت، ۸۵ درصد از تمام شرکت های بریتانیا و ایالات متحده حداقل یک بار در معرض هک داده ها قرار گرفته اند. احتمال این که شرکت های همکارتان این حملات را تجربه کرده باشند بسیار بالاست.

صفحات وب آلوده به ویروس مشکلی جدی تلقی می شوند. بنا بر گزارش سی نت، اینترنت بطور روزانه در معرض هجوم بیش از ۳۰۰۰۰ صفحه آلوده به ویروس است. بهتر است روزآمد بودن امکانات امنیتی وسایل خود را بررسی کنید.

سرمایه­گذاری در امنیت سایبری بسیار روبه افزایش است. در سال ۲۰۱۱ بیشتر از ۶۰ میلیارد دلار در جهان صرف امنیت سایبری شد. دولت فدرال ایالات متحده ۹ میلیارد دلار از مبلغ فوق را در سال ۲۰۱۱ به خود اختصاص داد و انتظار آن می رود که به رغم کاهش بودجه فدرال، تا سال ۲۰۱۶ سالانه ۱۴ میلیارد دلار برای امنیت سایبری صرف کند. صرف این مبلغ به معنی افزایش ۹ درصدی رشد این صنعت است، حال آنکه کل بازار آی تی شاهد ۲ درصد رشد خواهد بود. این موضوع برای تصمی گیرندگان صنعت آی تی از اولویت بالایی برخوردار است.

نقاط ضعف همه جا وجود دارند: سخنگوی سی نت، ارنی هایدن، این واقعیت را اعلام کرد که ۹۷ درصد از پوشش خدمات کابلی در ایالات متحده از استانداردهای امنیت سایبری بی بهره اند.

اطلاعاتی که به حفاظت نیاز دارند بسیار زیاد است. همه از انفجار روزافزون اطلاعات باخبریم. بر اساس برآوردها، در سال ۲۰۰۱ اطلاعات دیجیتالی موجود در جهان ۵ اگزابایت بود و این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۲۸۱ اگزابایت رسید. این افزایش در مدت مذکور ۵۶ برابر بود و هنوز هم در حال افزایش است.

تعداد دستگاه هایی که باید حفاظت شوند بسیار زیاد است. آنچه به اصطلاح “اینترنت اشیاء” خوانده می شود اصطلاحی است برای توصیف فراوانی وسایلی که قادر به اتصال به اینترنت اند. شمار این وسایل تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ میلیارد خواهد رسید. برآورد می شد که این رقم در سال ۲۰۱۱ به ۲٫۵ میلیارد برسد. این در حالی است که حدود ۷ میلیارد نفر بر روی زمین ساکن هستند.

هر وسیله قابل اتصالی نقطه ورود به اینترنت است. بنا به گفته داگ پاول، از مسئولان شرکت کانادایی بی سی هایدرو (BC Hydro)، با اضافه شدن وسایل هوشمند در خانه ­ها، هر وسیله تازه ای می تواند به­طور بالقوه نقطه ای برای ورود مخاطرات باشد.

موسسات مهم اجازه استفاده از ابزار شخصی را نمی دهند. موسسات دولتی خاص اغلب در زمینه برخورد با مخاطرات، دشواری ها و ابتکارات مرتبط با آی تی پیشگام هستند اما به گفته دبورا پلانکت، مدیر بیمه اطلاعات موسسه امنیت ملی ایالات متحده، این دسته از موسسات هرگز به کارکنان خود اجازه کاربرد وسایل شخصی شان را نمی دهند و کارکنان آنها برخلاف روند روزافزون حاکم، برای کار خود فقط و فقط مجاز به استفاده از وسایل اداری هستند. کاملا واضح است که دلیل این وضعیت امنیت اطلاعات است.

آیا تطابق با قوانین موجب نابودی ابتکارات امنیتی شده است؟ جو سولیوان، مسئول ارشد امنیت فیسبوک معتقد است که متخصصان امنیتی بی شماری در حوزه تخصصی تطابق با قوانین متبحر شده اند. یک متخصص خوب امنیت آی تی کدگذاری و فناوری را به خوبی می شناسد اما در عین حال کاربرد و طراحی را نیز می شناسد. بسیاری از محصولاتی که می شناسیم یکی از این ویژگی ها را دارند و یا از هیچ یک این ویژگی ها برخوردار نیستند ولی بر این نکته تاکید دارند که روشی برای تطابق ارائه کرده اند.

دلیل وجود استانداردهای تطابق این است که اقدامات لازم برای مدیریت مخاطرات را به ما گوشزد کنند. اما اگر استانداردهای تطابق واقعا خوب بودند در چند سال گذشته تا به این حد با مشکل هک روبرو نمی شدیم.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 366
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 55
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 151
  • آی پی دیروز : 132
  • بازدید امروز : 241
  • باردید دیروز : 286
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 527
  • بازدید ماه : 527
  • بازدید سال : 22,593
  • بازدید کلی : 200,497